, ,

Krantenmep – Blind

Nodig: per tweetal een oude krant en een schone theedoek.

Dit spel kun je uitstekend spelen in de boerdetij in de deel en op de tillen. De kinderen vormen zelf een koppel en kunnen bij de leiding per koppel een oude krant en een theedoek halen. Dan kiest het duo zelf wie er begint als “mepper” en wie als “gids”. De gidsen zorgen ervoor dat hun maatje, de mepper, geblinddoekt wordt en de krant krijgt waarmee hij kan meppen. Vervolgens leiden de gidsen hun partner naar een plek in de deel waarvan zij vinden dat het een mooi startpunt is. De mepper moet dan stil blijven staan op dat punt totdat het spel begonnen is. Als leiding zorg je ervoor dat de meppers wel goed verspreid zijn over de deel en niet te dicht bij elkaar beginnen.

Vervolgens lopen de gidsen naar boven naar de tillen of naar de zijkant van het speelveld mocht je het ergens anders spelen. De gidsen kunnen na het startsein van het spel aanwijzingen roepen naar hun partner, zoals “loop naar links” of “nu meppen!”. De meppers moeten dus goed vertrouwen op hun gids en hun eigen gehoor. Na het startsein mogen de meppers en gidsen dus samenwerken zodat de meppers elkaar afmeppen met hun opgerolde krant. Is iemand afgemept dan roept de leiding wie er af is, en dan mag deze persoon ook direct zijn blinddoek/theedoek af doen en buiten het speelveld staan en de rest van het spelverloop bekijken. Het spel gaat door totdat er 1 winnaar als laatste overblijft. Op dat moment mogen de kinderen wisselen van rol en worden de meppers dus gidsen en de gidsen worden de nieuwe meppers.

Ingezonden door: DIAV

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen

Een beoordeling toevoegen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

nl_NLDutch