, , ,

Levend Steen, Papier, Schaar

De groep wordt in tweeën verdeeld en verzamelen zich elk aan de rand van het speelveld achter hun achterlijn. In het midden van het speelveld is een goot gemarkeerd van ongeveer 1,5 meter breed. Elke groep spreekt per ronde in het geheim een gebaar af, en een reserve gebaar. Je kiest als team allemaal hetzelfde gebaar, en dus niet individueel. De drie gebaren waar uit gekozen kan worden, zijn Steen, Papier en Schaar.

Wanneer beide groepen hun gebaar en reservegebaar hebben afgesproken met hun team komen de beide groepen in twee lijnen tegenover elkaar te staan in het midden van het speelveld. De goot in het midden zorgt ervoor dat er enige ruimte zit tussen de twee teams wanneer ze tegenover elkaar staan. Dan roept de leiding EEN-TWEE–GEBAAR! Op het moment van GEBAAR laten beide teams hun afgesproken gebaar zien. Daarbij kan het ene team de andere verslaan.

  • Steen verslaat schaar (een steen maakt een schaar bot)
  • Schaar verslaat papier (een schaar kan papier kapot knippen)
  • Papier verslaat steen (papier kan een steen inpakken)

De groep die verliest moet dan direct richting de eigen achterlijn rennen, waar ze veilig zijn. De groep die wint mag direct na GEBAAR mensen van het verliezende team aftikken. Kinderen die getikt zijn voordat ze hun achterlijn bereiken horen dan bij de tegenpartij. Het reserve gebaar wordt gebruikt als allebei de teams hetzelfde eerste gebaar hadden. Wanneer ook het reserve gebaar gelijk is lopen beide teams weer terug naar hun achterlijnen om twee nieuwe gebaren af te spreken. Het spel is afgelopen als één van beide groepen helemaal af is.

Ingezonden door: DIAV

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen

Een beoordeling toevoegen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

nl_NLDutch